دوره های آموزشی

لازم است هنرجویان محترم، قبل از انتخاب واحد مورد نظر، توضیحات ذیل را با دقت مطالعه فرمایند.

واحدهای قابل ارائه در مجموعه
• طراحی
• نقاشی
• نقاشی ایرانی ( نگارگری)
• طراحی انیمیشن و استوری برد
• طراحی کاراکتر
• تصویر سازی
• مبانی سیاه و سفید و مبانی رنگ
• آشنایی با تاریخ هنر و هنرمندان طراح و نقاش معروف جهان
• آموزش روش تحقیق و نقد ساختاری آثار هنری
• کلاس های آمادگی آزمون هنر (واحد عملی و تئوری)
• آموزش انواع تکنیک های طراحی و نقاشی:
- پاستل
- مداد رنگی
- آبرنگ
- رنگ روغن
- اکرلیک
- ترکیب مواد
- زغال و مداد
- آب مرکب و قلم فلزی
- اسکراچ
روند انتخاب واحد
برنامه کلاس‌ها متناسب با مباحث آموزشی و استاندارد آکادمی‌های رسمی ایران و جهان انتخاب می‌شود. هدف اصلی دوره‌های آموزشی، پرورش حرفه‌ای هنرجویان و آشنایی آنان با اصول پایه و حرفه‌ای طراحی و نقاشی است. برای نیل به این هدف، دوره‌های ارائه شده از سوی مجموعه، منطبق با دوره‌های آموزشی نوین دانشگاهی طراحی شده است. از این روی، در صورت تمایل هنرجو برای شرکت در سطوح بالاتر و عدم رعایت روال ارائه شده از سوی مجموعه، هنرجو ابتدا با توجه به سابقه آموزشی و ارائه آثار هنری خود، تعیین سطح شده و برای ثبت نام در دوره مورد نظر هدایت خواهد شد.
لازم است تاکید گردد که اصرار غیر منطقی و احساسی هنرجو برای حضور درکلاس‌های دوره‌های بالاتر بدون گذراندن پیش نیازهای لازم، موجبات کند شدن رشد هنری و ایجاد خلل در جریان کلاس‌ها خواهد شد. در این راستا، در انتهای هر دوره چنانچه تشخیص استاد مبنی بر لزوم تکرار واحد درسی برای یک هنرجو باشد، این مسئله به او اعلام خواهد شد، اما تصمیم نهایی بر عهده هنرجو خواهد بود. با این حال درصورت عدم رعایت روال گذراندن واحدها، مسئولیت عدم درک مناسب مباحث سطوح بالاتر، بر عهده خود هنرجو خواهد بود و مطالب سطوح اولیه به هیچ عنوان در سطوح بالاتر تکرار نخواهد شد.
هرکدام از تکنیک‌های تدریس شده، مشتمل بر 4 دوره است که هر دوره شامل 8 جلسه 3 ساعته می‌باشد. مباحث ارائه شده ذیل هر تکنیک به صورت تدریجی و از دوره پایه آغاز شده و به دوره پیشرفته ختم خواهد شد. دوره‌ها به هم مرتبط هستند و پیشنهاد مجموعه، اخذ واحدها از دوره پایه است. به منظور دستیابی به توانمندی بالاتر در طراحی، توصیه می‌شود که در ابتدا، واحد مبانی سیاه و سفید گذرانده شده و پس از آن سایر واحدهای طراحی بر اساس روال ارائه شده مجموعه اخذ گردد.
این مسئله در مورد تکنیک رنگ روغن نیز صادق است؛ بدین معنا که توصیه می‎شود ابتدا مبانی رنگ گذرانده شده و در ادامه، واحدها مطابق با روال ارائه شده، گذرانده شود.
همچنین نظر به این مطلب مهم که اساس هر نقاشی قاعده‌مندی، تسلط بر هنر طراحی است، توصیه می‌شود که هنرجویان، دوره آموزشی خود را با فراگیری طراحی آغاز کرده و پس از تسلط به آن، وارد دوره آموزش تکنیک‌های رنگی شوند.
توجه:
1. یکی از اهداف مجموعه این است که هنرجو علاوه بر پرورش مهارت‌های عملی خود هم زمان در طی آموزش‌های عملی با مباحث تئوری مورد نیاز دوره آموزشی (مانند: شناخت سبک ها و هنرمندان طراح و یا نقاش) آشنا شوند.
2. نوع واحدهای ارائه شده در مجموعه شامل واحدهای عملی و تئوری است:
واحدهای عملی: هر دوره شامل ۸ جلسه با مدت زمان 3 ساعت.
واحدهای تئوری :هر دوره شامل ۸ جلسه با مدت زمان 2 ساعت.
3. سایر واحدها و تکنیک‌ها در صورت رسیدن به حد نصاب، به شیوه مشابه دو تکنیک فوق ارائه خواهند شد. 4. واحدهای رنگی بر اساس استاندارد فضاهای آکادمی و آموزشگاه هنری مظفری بعد از گذراندن دوره های طراحی و تایید توانایی هنرجو در طراحی ارائه می شود. دوره های رنگی از مبانی رنگ و نقاشی 1 (طبیعت بی جان) شروع می‌شود و به ترتیب دوره های بعدی ارائه می شوند. ولی مجموعه برای هنرجویانی که توانمند تر هستند و تمایل به شرکت در دوره های بالاتر را دارند این امکان را در فراهم کرده است که با نمایش نمونه هایی از آثار هنری خود به مدیریت مجموعه و تایید آن ها می توانند در دوره بالاتر ثبت نام نمایند.
نمونه ای از شیوه ارائه دوره های آموزشی
واحدهای طراحی (تکنیک مداد و زغال و...):
واحد اختیاری: مبانی سیاه و سفید (جهت شناخت عناصر و ترکیب بندی)
دوره اول: طراحی 1 (طبیعت بی جان)
دوره دوم: طراحی 2 (طبیعت)
دوره سوم: طراحی 3 ( فیگور)
دوره چهارم: طراحی 4 (پرتره)
دوره پنجم: طراحی ذهنی
واحدهای رنگی (رنگ روغن و یا آبرنگ و...):
واحد اختیاری: مبانی رنگ (جهت شناخت رنگ و ترکیب‌های و ... رنگی)
دوره اول: نقاشی 1 (طبیعت بی جان)
دوره دوم: نقاشی 2 ( طبیعت)
دوره سوم: نقاشی 3 (فیگور)
دوره چهارم: نقاشی 4 ( پرتره)
دوره پنجم: نقاشی ذهنی
نکات مهم در خصوص برگزاری کلاس‌ها
1- کلاس ها دقیقا در روز و زمانی که از طرف مجموعه اعلام می‌شود برگزار شده و چنانچه هنرجویی غیبت داشته باشد و یک جلسه را از دست دهد، امکان تکرار آن جلسه و یا بازگویی مطالب وجود ندارد.
2- مجموعه در تعطیلات رسمی، تعطیل است و در صورتی که جلسه ای مصادف با تعطیلی رسمی باشد و یا خود مجموعه به دلیل پیشامد مشکلی جلسه ای را تعطیل کند، آن جلسه از کلاس در هفته بعد از تعطیلی برگزار خواهد شد.
3- ثبت نام و پرداخت شهریه کلاس باید تا قبل از تشکیل جلسه اول انجام شود. لازم است ذکر گردد که این امر ناشی از حساست مجموعه نسبت به کیفیت آموزش و اهتمام به بهره برداری کامل هنرجویان از مدت زمان حضور درکلاس‌ها است و از این روی، مجموعه در هر دوره نسبت به ثبت نام تعداد محدودی هنرجو اقدام می‌کند. به همین دلیل، لازم است پیش از تشکیل کلاس‌ها، مجموعه از تعداد نفرات متقاضی و رعایت سقف مجاز تعداد هنرجوی شرکت کننده در یک کلاس اطمینان حاصل کند. کلاس‌های مجموعه به صورت نیمه خصوصی برگزار می‌گردد.
4- شهریه واحدهای ارائه شده بر اساس تکنیک و سایر ملاحظات، متفاوت خواهند بود.
5- هنرجویان ذیل شامل یکی از تخفیف ها تا سقف 10 درصد خواهند شد:
ثبت نام در سه دوره متوالی
دانشجویان نخبه و ممتاز
6- شهریه کلاس‌ها باید به شماره کارت ۵۵۴۴ ۳۷۵۴ ۰۶۱۰ ۵۰۴۷ واریز شده و تصویر فیش واریزی در فرم ثبت نام اپلود شود.
7- زمان آغاز و برگزاری کلاس‌ها، پس از اتمام دوره ثبت نام به هنرجویان اعلام خواهد شد.
نحوه ثبت نام آنلاین
1- برای اطلاع از هزینه هر کلاس، نام کلاس ومشخصات فردی خود (نام و نام خانوادگی ) را به شماره 09031232513 پیامک کنید تا با شما تماس گرفته شود.
2- هزینه نهایی دوره را به شماره کارت ۵۵۴۴ ۳۷۵۴ ۰۶۱۰ ۵۰۴۷ واریز کنید و از آن عکس بگیرید.
3- فرم ثبت نام را بطور کامل پر کرده و عکس خود و عکس فیش واریزی را اپلود کنید.
4- پس از ارسال فرم، ثبت نام شما کامل شده است و زمان شروع کلاس با شما هماهنگ خواهد شد.